JiRan TetanGGa

Thursday 12 May 2011

Pulihkan tenaga


Assalamualaikum


Hari ini energy kurangg..tak tau g mana semua energy aku..lemah longlai jer rasa, maybe tak cukup rehat ataupun banyak sangat berfikir. Terlalu banyak berfikir kadang2 boleh membuatkan kita jadi tak tentu arah !!
Bila otak kita penat secara automatik badan kita pun penat...so untuk memulihkan tenaga dalaman, aku memilih minum air ini....baik untuk kesihatan juga..




Bila tenaga dalaman dah pulih, barulah otak kembali cergas, apabila otak dah cergas dengan itu kita dapat berfikir dengan waras. Agar tidak berlaku ketidakwarasan berfikir dengan sempurna, yang boleh terjerumus kepada bermacam2 tindakan yang diluar batasan tanpa kita sedari. Maka terjadilah bermacam2 kes yang kita dengar sekarang...pembuangan bayi, pembunuhan, penderaan, bunuh diri, sakit mental dan pelbagai lagilah, semua ini berlaku kerana pemikiran kita yang waras telah dihasut dan ditakluki oleh nafsu dan syaitan..


Oleh yang demikian akal fikiran yang waras sangat penting, agar kita boleh berfikir dengan sebaik2nya supaya dapat membuat keputusan yang bijaksana. Disamping itu kenalah sentiasa mengingati Allah, agar Syaitan dan Iblis takut untuk menakluki akal dan jiwa kita..InsyaAllah..

5 comments:

Anisa Hang Tuah said...

tak pernah minum air tu

huhu

mas saari said...

air peberet aku tu... sedap!!

aku pun penat minggu ni...lemah longlai je rasa badan!

Sal Saari said...

Anisa..try lah memang sedap dan memberi tenaga

Sal Saari said...

Mas..peberet aku jugak..

Unknown said...

haha.orang laki x leh minum.huhu