JiRan TetanGGa

Wednesday, 20 April 2011

Kenangan silam..dirompak oleh perompak jahanam !!! Part 2




Sampai je kat bus stop Pekeliling, masa tu dah gelap gulita..kol 9.30pm..lambat sampai sebab jalan jam, time raya mana tak jam..tadi budget 8.30 leh sampai, sempat lah ngan bus ke Subang Jaya...mana tau nak jadi gini..bus last ke Subang kol 10pm..sampai jer kat tempat tunggu bas ke Subang tu bus dah takde...aduhhh!!! dalam hati tuhan aje yg tau, menggelabah giler..kalau naik teksi, konpom caj mahal..(sayang duit lagi..) 
lebih kurang dalam 30 minit...adalah sebijik bus lagi nak p Subang...fuhhh legaaaa, aku pun naik lah sambil tak henti2 berdoa moga perjalanan aku selamat.

Nak dijadikan cerita, bus tu tak nak masuk kat taman perumahan yang aku tinggal tu..sebab dah lewat, bus tu berhenti sampai masjid jer (lupa dah seksyen berapa), salahnya aku juga..bodoh sangat ikut jalan tepi masjid tu, gelap takde lampu jalan, orang lain semua turun ke jalan besar tempat tunggu teksi..

Aku pun jalan lah laju laju, masa tu ada sebiji moto lalu...buat tak tau je lah...nak cepat, malas nak tengok kiri kanan.
Tiba tiba dengar orang berlari kat belakang, aku ingat orang joging (bodohnya aku, mana ada orang joging malam2 buta)..dalam dok pikir2 tup tup, zappp sebilah pisau potong daging diletak kat leher aku, semasa nak elak sepantas kilat tangan aku menahan mata pisau tu sampai terbelah sikit tangan aku luka..Perompak tu cakap 'jangan menjerit,kalau nak selamat bagi dompet awak', demi menyelamatkan nyawa aku terus bagi semua yang ada, tapi perompak tak puas hati..sebab dalam dompet ada rm 20 jer, dia pun menggeledah beg pakaian aku, tapi yang ada cuma kuih raya ngan baju...hahaha padan muka kau..tak percaya cakap aku...lepas tu perompak tu tekan kepala aku ke bawah dan tolak aku sampai terduduk, spek mata aku pun tercampak, dia tarik tudung aku, terus disentap rantai leher dan gelang tangan aku...sebelum dorang blah, sempat lak aku merayu suruh pulangkan I/C, tapi depa buat dek jer dan terus cabut, tinggallah aku teraba raba sambil menangis ketakutan mencari spek mata yang dibuang dek perompak jahanam tu..

Selepas jumpa spek mata, pakai tudung ala kadar, aku kuatkan semangat untuk berjalan walaupun sudah beberapa kali terjatuh sementara nak sampai ke tempat tunggu teksi...driver teksi yang aku naik tu tengok aku pelik semacam tapi agaknya dia tak berani nak tanya, atau dia pun takut tengok muka aku yang pucat tak berdarah, menggigil satu badan sambil pegang tangan yang berdarah...


Dipendekkan cerita, keesokan harinya bos aku bawa aku buat report, dan pegi klinik untuk jahit luka. Lepas tu barulah aku call mak kat kampung bagi tau kejadian tersebut..terkezuutttt lah orang tua tu. Aku bersyukur, nasib baik perompak tu tak apa apakan aku, parut luka tu masih nampak sampai sekarang, lama jugak lah nak hilangkan fobia tu. Moralnya, ni lah padahnya kalau tak dengar nasihat orang tua.

7 comments:

qucachahir said...

ouh..begitu cerita nye...
syukur tak apa-apa.. =)

IdaNurFieyda said...

alhamdulillah..nsb baik semuanya slmt..klu x.....xjmpe la kak sal yg skrg ni..hehehe

aCik Anie said...

Satu lagi moral of the story jgn sayang duit melebihi nyawa anda. Duit boleh di cari.

MamaEma said...

sangat berbahaya.. tak kira siang atau malam.... ALHAMDULILLAH...awak selamat...

ajumohit said...

ya allah risaunya dgr cerita sal, antara 2 tindakan kita sama ada utk mempertahankan diri or menyerahkan semua benda berharga..syukurlah sal selamat..

Rahmad said...

Alhamdulilah syukur x apa2..

zaman skrg penyamun/perompak/pengganas semakin menjadi-jadi..apa nk jdi ngan diorang ni..
eh! mcm ceramah agama plak aku pnya komen ni..hehe

ady said...

sekarang ni bahaya kat mane2 pun ade..jadi berhati2 lah