JiRan TetanGGa

Monday, 11 April 2011

Orang gila yang murah senyuman tapi pandai demand..

Assalamualaikum..


Setiap hari atau selang 2-3 hari aku ngan geng tempat keje suka lepak kat kedai Salam 1 Cafe (mamak)..selang 3 buah kedai jer. 





Nak dijadikan cerita ada la sorang orang gila ni memang selalu datang lepak gak kat sini, kalau nak tau perangai dia ni pelik sikit..suka senyum sorang2 (dah nama pun orang gila)..kalau kita pandang, pandai lak dia tersipu2...malu kot..
Tapi..dalam gila2 dia tu pun pandai demand...mana taknya suka suki dia jer suruh orang belanja makan atau minum dia, dah la macam tu, yang paling tak tahan, sekali kita dah belanja..esok, lusa, tulat, tubin pun dia nak suruh kita yang belanja dia.. siap tunjuk lagi kat orang yang dia nak suruh belanja tu, amboiii banyak cantik muka dia, kalau 1-2 kali tu tak pe lah jugak kira sedekah tapi kalau tiap tiap hari...mana leh tahan...lain lah kalau jutawan..


Kesian kat hamba Allah yang terkena tu..kita orang pun pernah gak dia suruh belanja minum..tapi disebabkan dah tau peel dia macam tu, buat tak tau je lah...
Moral dari cerita ni...belajarlah bersyukur dengan keadaan kita sekarang..serba sempurna..Alhamdullilah

2 comments:

[p@kcikLie] : [ mamaDiana] said...

ye la, kan kita ni manusia ..ade jgk x ikhlasnya bila kena belanja selalu..org gila plak tu..kalau kawan baik xper jgk kan..niat tu dah baik tapi hati plak yg berkata mcm2...

@pkLie

IdaNurFieyda said...

hahaha..jutawan pun boleh muflis klu tiap2 ari belanje die tu kak sal..
ekceli x sangka kak sal buat entry pasal die..nak gelak kuat2 jap..muahahahaha!!!!