JiRan TetanGGa

Saturday, 9 April 2011

Ringan tulang tolong mama lipat kain baju

Assalamualaikum semua..


Dalam kenakalan anak2 ni kadang kala ada juga kebaikan mereka yang tidak wajar kita abaikan. Malam tadi sewaktu tengah santai tengok berita kat t.v3..tiba tiba teringat ada 2 bakul kain baju yang belum dilipat, aduhhh malehnya lah..dah lah tengah sakit kepala, camno nak buek niii...
Tetiba terlintas nak ajak anak2ku tolong lipatkan, sedang dorang syiokkk bermain sampai riuh rendah satu rumah..aku pun bersuara.."abang, kakak, adik, jom tolong mama lipat kain, mama sakit kepala tak larat buat sorang2.." serentak dorang bersuara " ok mama"...(dalam hati fuhhh lega..)..
Maka bermulah sesi lipat melipat sesama kami..


abang Afiq


kakak Dina


adik Wawa (dia ni pegang je lah, kalau lipat pun, nanti kita gak yang kena betulkan, tak pe janji dia nak tolong..)


sikecik Alisha (sibuk main, tak hirau orang dah..)


Selepas jer selesai..aku upah dorang, buatkan pan cake kegemaran dorang..
(telur, tepung, garam & gula sikit)..makan cicah ngan susu pekat manis, 2 keping sorang pun boleh habis..


'Melentur Buluh Biarlah Dari Rebung',..lepas ni aku akan sentiasa buat aktiviti bersama dorang.
Wassalam







6 comments:

trigyy said...

wahhh.. sonoknya...happy family.. hihi

mas saari said...

alalalala...sweetnya!
adik alisha dah pandai diri ke?

||aLeaSaRa|| said...

hye sis!tulah bgs anak2 dr ekcil dah tau erti kerjasama mnlg ibu tersayang.kite prnh kgsi entri ttg lipat baju jom baca ye;

http://born2touchurheart.blogspot.com/2011/01/jom-panjat-gunung-dobilea.html

nelly said...

rajinnya !!

IdaNurFieyda said...

grm tgk c alisha tu..main je..

Dalila said...

Rajin anak-anak akak..
dah la comel2 sumer..hehe..
Singgah2 n follow..=)