JiRan TetanGGa

Tuesday, 22 March 2011

SEGMEN : AKU BENCI ROKOK

image

Assalamualaikum semua...semoga ceria ceria selalu..
Segmen Ben Ashaari lagiiii...topik menarik tentang rokok..
Rosak
Organ
Kau
Oleh 
Kesedapan sementara

Sila nyatakan KENAPA ANDA BENCI ROKOK ? Mesti lebih dari 100 patah perkataan ..
Aku tak nak citerlah pasal keburukan rokok sebab semua orang dah tau kannn..
Aku benci sebencinya kat rokok sebab aku tak suka dan tak tahan dengan bau asap rokok yang busuk tuuu...uwekkk..boleh buatkan aku sesak nafassss..ditambah pulak bau tu boleh tempias kat seluruh badan dan pakaian kita, yang paling aku menyampah migrain aku akan datang kalau duduk ngan perokok perokok tegar niiii.....

Pesanan buat mereka yang merokok dan bakal merokok !
Wahai perokok perokok tegar dan yang bakal jadi perokok sekalian....kalau sayangkan nyawa dan organ organ dalam badan korang...cepat cepatlah berhenti merokok dan simpan jelah niat korang nak merokok tu, tak de faedah dan buang duit jer..

Pendapat anda mengenai mereka yang merokok ini ..
Merugikan duit je..memanglah duit tu duit korang tapiii cuba korang pikir balik, kalau sekotak rokok RM10, dapat sedut asap jer...kalau korang guna duit tu untuk beli makanan tentu kenyang perut...kalau yang dah berkahwin, duit tu boleh guna untuk beli susu anak, lagi afdal.
Penyakit kronik pun senang nak dapat, tak takut ker..????


Sekian..selamat berblog
Wassalam




3 comments:

solo molo said...

dorang rasa dorang sangat c0ol bile mer0kok...

Lulu caldina said...

Kalau kat kotak rokok tu mcm-mcm gambar ngeri mengenai kesan rokok keatas badan..tapi perokok masih tak sedar..Huh! Say NO to ROKOK

Adzriel AB said...

org merokok ni busuk